Év eleji hírmondó I.

2022.01.19

Kedves Olvasó!

Ígértük, hogy nemsokára beszámolunk mit tudtunk a tavalyi évben véghez vinni és mik a közeli-távoli céljaink az új esztendőben. Kezdjünk is neki az ó év beszámolójával:

2021 évben korlátozások és bizonytalan helyzet ellenére stabilan tudtunk menetrendi vonatokkal közlekedni hétvégéi és munkaszüneti napokon. Ez a nyári főszezonban kiegészült csütörtöki és pénteki napokkal. Ez az év volt az első, amiben egész évben már menet rendszerint közlekedtünk. Számunkra ez új feladatokat és kihívásokat jelentett. Közel 40 ezer ember utazott járatainkon. Ennek kiszolgálása, illetve a hozzá kapcsolódó háttér infrastruktúra karbantartása bizonyult számunkra a legnehezebb és legnagyobb feladatnak. Ezt többé kevésbé sikerült teljesítenünk. Voltak műszaki okokból vonatkimaradások, illetve sok eseten utaslemaradás. Próbáltuk erőnkön felül a problémákat megoldani és ezek számát sikerült folyamatosan csökkenteni. Infrastruktúránkhoz de még országos kisvasúti átlaghoz is képest, is jelentős többlett látogatásunk volt ezért külön büszkék vagyunk alra, hogy menetrendi vonatjaink baleset és személyi sérülés nélkül leközlekedtek. Mindezt külön állami források nélkül. Példaként hasonló látogató számmal bíró erdei vasutak éves szinten kb. 15-20 milliós állami kompenzációkkal bírnak a működés biztosítása érdekében. Bízunk benne, hogy a jövőben a mi erdei kisvasutunk is fog tudni állami műkődési forrásokhoz jutni. Sajnos ez elengedhetetlen a biztonságos üzemeléshez. Ezt a forrás hiányt hosszú távon adományokkal és Önkéntes munkával nem fogjuk tudni megváltani.

Vonatok közlekedtetése mellet sikerült a pályával is hosszabbodnunk. Igaz 2021 évben mindössze 100 méterrel lett hosszabb vasutunk, de e mellett a jelenlévő pálya és infrastruktúra biztonságát növeltük és fejlesztettük. Pálya alsó végén a Gödöllői Erdészeti Arborétum egy központi részén átadásra került megállóhely és hozzá tartozó létesítmények. 

Teljes pálya szakaszon kialakításra került vízelvezetés átereszekkel. Biztonságosabb útátjárókat létesítettünk korlátokkal tájékoztató táblákkal. Megújult látogatók nagy örömére Csemete-rét állomás teljes belső tere. Ki alakításra került egy hangulatos fűthető váróterem, jegypénztárral, ajándékbolttal, büfével.Fűtőház telephelyen állegmegóvó munkák mellet terület rendezés parkosítást és növényesítést végeztünk. Nagy eredményként könyveljük el Múzeum kiállító termünk teljes megújítását, ami interaktív elemekkel és rengeteg installációval bővült.

Járművek terén szintén eredményes volt a 2021 esztendő. EL-9 mozdonyunk teljes akkumulátor cserét kapott, amivel egy időre biztosítva lett üzemkészsége, befejezésre került Ue-28-as dízelmozdonyunk felújítása, így már 2 üzembiztos mozdonnyal vághattunk neki a menetrendi kiszolgálásnak. Sajnos kocsipark terén már nem tudtunk anyagi és humán hiányaink miatt fejlődni így ebben az évben a kis kapacitásunk jelentette a legnagyobb problémát.

Összeségében eredményesen zártuk a 2021 esztendőt. Pályát hosszabbítani igaz jelentősen nem sikerült, ellenben vontató állomány és kiszolgáló infrastruktúra terén számottevően tudtunk előre lépni és ne felejtsük el a közel 40 ezer utas biztonságos elszállítását sem. Fejlesztéseinket egyesületünk mind saját forrásból végezte. Aki szeretné támogatni a munkánkat www.godollokisvasut.hu/tamogatas oldalon megteheti, vagy látogasson el hozzánk.

2021-év cím szavakban:
- 38575 utas elszállítása hozzá tartozó infrastruktúra karbantartása
- El-9 mozdony akkumulátor csere
- Ue28 mozdony felújításának befejezése és üzemelése
- Pálya hosszabbítása 100 méterrel
- Arborétum megállóhely létesítése
- Teljes pályán vízelvezetés kialakítása 4 áteresz létesítésével
- Útátjárók biztonságossá tétele korlátok és táblák kialakítása
- Csemeterét állomás teljes belsőtér felújítás, váróterem, pénztár, ajándékbolt büfé kialakítása
- Telephelyi tereprendezés parkosítás
- Múzeum teljes átépítése megújulása interaktív formában
- 4 nagyobb szabású rendezvény (+500 fő) lebonyolítása